You say I only hear what I want to.
You say I talk so all the time so.

And I thought what I felt was simple,
and I thought that I don't belong,
and now that I am leaving,
now I know that I did something wrong 'cause I missed you.
Yeah yeah, I missed you.

And you say I only hear what I want to:
I don't listen hard,
don't pay attention to the distance that you're running
to anyone, anywhere,
I don't understand if you really care,
I'm only hearing negative: no, no, no.

So I turned the radio on, I turned the radio up,
and this woman was singing my song:
lover's in love, and the other's run away,
lover is crying 'cause the other won't stay.

Some of us hover when we weep for the other who was
dying since the day they were born.
Well, well, this is not that;
I think that I'm throwing, but I'm thrown.

And I thought I'd live forever, but now I'm not so sure. You try to tell me that I'm clever,
but that won't take me anyhow, or anywhere with you.

You said that I was naive,
and I thought that I was strong.
I thought, "hey, I can leave, I can leave."
Oh, but now I know that I was wrong, 'cause I missed you.
Yeah, I missed you.

You said you caught me cause u want me and one day you'll let me go.
You try to give away a keeper, or keep me 'cause you know you're just scared to lose.
And you say, "Stay."

And you say I only hear what I want to.



這首歌是在我國中的時候聽到的,當時是和同學借的錄音帶
那個同學是轉學生,因為剛從對岸轉學過來,所以什麼都不懂Q__Q
我就常在下課後,和他約在一些較安靜的速食店,教他數學和理化


說到錄音帶..就要提一下我這輩子的第一個隨身聽...(吃錄音帶的!)
那是我的..算是第一個女朋友送我的生日禮物
在那個時候,隨身聽真是個奢侈品啊,錄音帶也是。
雖然休學在早餐店打工,但是一個月最多最多也才賺1萬2(那可是代了好多次的早上6:00~晚上10:30的班)結果生日時收到一個未曾見過面的女孩子,寄來的隨身聽
那個感動真是無法用言語來形容的
之後,坐車去找她的時候都帶著那個隨身聽,裡面的錄音帶應該是我這輩子買的第一卷
王菲的,你快樂所以我快樂(?)。反覆地反覆地聽著~
一直到現今,只要聽到裡面的歌,就又會想起那些早起搭國光號的日子^^...

還記得從台中捧著玫瑰花到新竹,然後在金石堂等待的時候,有隻喵跑出來說「猜猜我是誰」
(還很貼心的怕敲到我眼鏡)


過去有好多的小故事,小小的奇怪、也許平淡的故事
但是在我心中都是有著無限的感動


要在這裡祝那隻貼心又任性暴力恐怖但是帶給我感動回憶的喵,幸福^___^
(呵..好長一句喲~)



當時的隨身聽...沒想到你還在呀^^

arrow
arrow
    全站熱搜

    hieicat 發表在 痞客邦 留言(6) 人氣()